21/1-11

Nu sitter man här vid burken igen mitt inatten. Jag har vänt på dygnet och får inte rätt på det hela. Jag säger varje kväll att imorron ska jag minsann gå upp tidigt o få en massa gjort härhemma, men icke blir det så... Jag sover i etapper för tillfället och likadant är det på morgonen. Vid niotiden skriker magen efter frukost, efter den så är jag så trött jag knappt fungerar som människa. Mia knallar in i bingen o nannar ett tag igen. Idag låg jag o drog mig till klockan va över 14... Jag måste verkligen skärpa mig!!
Det enda vettiga, förutom att jag har varit o solat, som blivit gjort idag är mat. Min favoriträtt kålpudding har blivit tillagat i mängder och ligger nu infryst i massa burkar i frysen. Så himmla skönt att göra sånna storkok så man alltid har ngt man kan putta in i micron när man är akut hungrig.

Nu här inatt har jag suttit o gjort en inköpslista till bebisen. Fy fan... Jag har glömt hur mycket det är man behövde o hur mycket allt kostade! Vad har jag gett mig in på?? Blir nog mycket fjäskande för Chris! ;)

Jag har, som jag nämnde innan varit och solat idag för första gången på evigheter. Solen är fantastisk för min hud. Många med EB säger tvärtom, men som tur e är vi alla olika =) Ärren blir mindre synliga och såren läker bättre. Jag har oxå börjat med Cortison-salva igen. Infektionen som aldrig ger sig MÅSTE bort. Jag pallar inte med detta längre annars. Det finns inte en enda yta på min kropp ny som inte är sårig. Jag är inte van vid att se ut som jag gör nu och om jag så ska vända ut o in på mig själv så ska jag fanimej inte se ut så här när "Uffe" kommer! Jag fattar inte hur ngn överhuvudtaget vill se eller röra mig...
Att ha så här mycket sår gör absolut inte ont, det är bara jävligt irriterande. Klåda är fan så mycket värre än smärta, det har jag sagt tusen gånger. Man blir mer irriterad när ngt skaver mot kläderna för att man måste "linda" om sig. Har man gjort detta i hela sitt liv går det på rutin, ja, men det är ändå jäkligt tröttande, särskilt om man har bråttom iväg o man känner att ngt inte är som det ska på kroppen,,, Eller när man äntligen fått på sig de där trånga thigtsen o man måste fixa till ett litet bortglömt sår som helt plötsligt bara måste göra sig till känna. Det är verkligen, SUCK! Det finns en anledning till att jag nästan alltid går klädd i träningskläder!
Jeans är ngt som många inte fattar hur jag kan gå runt i. De borde vara för styva o visst e vissa det... Man får lägga ner mycket pengar på bra kvalite som passar huden, belive me! Jeans är dock det bästa jag vet för materialet skyddar liksom mot stötar... Huden får lite hjälp av brallorna helt enkelt =)

Men oj! Nu blev detta inlägget nästan ett moderepotage! Inte meningen..

Dagens bästa nyhet var iaf att Juholt avgår! Vilken pajas! Hoppas nu det kommer en vettigare människa och tar över tronen så man kan fortsätta rösta på Sossarna. Annars får Vänstern min röst i fortsättningen. Sådetså!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0