Främlingar?

Jag har tränat!! Ååå va kul det va, ni anar inte! Fötterna e förstörda och jag känner redan att jag kommer få jordens träningsvärk, men det är värt det!!
Dum som jag va hoppade jag in på Therese step-pass. Iof va det bas-nivå, mmen jag höll på att dö efter tio minuter. En haltimme fixade jag innan kroppen ordagrant sa stop. Benen kunde verkligen inte ta ett enda steg till på brädan och jag fick avbryta. Ut i receptionen bar det och där fick jag kvickna till en stund.
Känns jättemärkligt att inte klara så mycket när jag annars har ganska hyffsad fysik...
Det va kul så länge det varade iaf och det är jag mer än nöjd med =)
Imorgon har jag bokat upp mig på ett Fuego-pass.... kommer kanske inte fixa hela timmen, men men... Jag får ta allt som det kommer...

Nu har jag precis kommit upp från badet. 2 timmars plaskande i olivoljebad, det är fantastiskt! Jag har sån tur i oturen att min propp läcker, vilket gör att jag ständigt måste ha kranen lite rinnandes... Ständigt nytt varmt vatten som strilar ner på en. Härligt =)
Jag blandar alltid ihop olivolja med rosmarin, som sedan får stå o dra ett par veckor. Billig, välgörande samt väldoftande badolja =) 
Alltid när jag ligger i badet läser jag. Just nu plöjer jag "Värmen" av Ulf Lundell. Lundell må va min husgud, men fan va svår han e att läsa. En mening kan va en halv sida och bara innehålla massa och, och och, hela tiden. Jag som annars är en snabb läsare lär få hålla på med denna boken ett bra tag framöver!





Appropå "Uffe" så känner jag min lilla "Uffes" rörelser starkare och starkare för var dag som går. Det är superhäftig känsla, än sålänge iaf. När jag väntade Danny så övade han boxning de sista månaderna där inne. Riktigt häftigt va det när man såg utanpå magen hur han rörde sig. Nästan så man kunde urskillja hans händer o fötter.
Jag önskar så att "Uffes" pappa kunde få känna lite utav honom oxå, så som jag gör nu... Man blir varm i hela hjärtat...
Vi kvinnor får va med om många prövningar, men ack så fina stunder oxå när vi är gravida =)
Man brukar ju säga att "en kvinna blir mamma när hon blir gravid, en pappa när barnet kommit ut".... 









Osså en liten uffelåt =) Främlingar... Lundell sätter ord på mina tankar som vanligt =)


 






"Så nu har vi blivit främlingar
Eller kanske mer än så
Vi var varandras allt en gång
Men nu finns ingenting att få
Och du gömmer dina ögon
Som om skammen var för stor
Och jag blir tyst och undrar
Vad det är du egentligen tror...

...Och på gatorna går främlingar
Som inte längre kommer ihåg
Att dom en gång känt varann
Och talat samma språk

Är det för tröst och värme
du vill ha mej
Eller för gammal vänskaps skull
Eller vill du bara ge igen
För att få se mej falla omkull
Eller vill du bara återvända
För att få se vad som ska hända?"






Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul å se dig igår å lilla "Uffe" haha... Fuego? Då hänger jag på, hörs sen! Kram i massor!

2012-01-18 @ 07:24:48
URL: http://jennysblogg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ja, va kul! Ses =)

2012-01-18 @ 14:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0